همانطور که می دانید شیلنگ خرطومی در انواع مختلفی از مدل ها و سایزها در شرکت های داخلی تولید می گردد . شیلنگ خرطومی طوسی یکی از پرکاربردترین این نوع از شیلنگ ها می باشد که عمده مصرف آن در بخش کشاورزی است .

برای آبیاری مزارع و باغات از روش های مختلفی استفاده می شود . که به کار بردن این نوع شیلنگ ها یکی از روش های مرسوم می باشد .
شیلنگ ها از جنس پلاستیک نرم که اغلب تقویت شده با مارپیچ های سفت و سخت ساخته شده است . این مواد پی وی سی با انعطاف پذیری عالی و مقاومت به سایش خوبی برای انتقال آب ، روغن ، پودر ساینده معدنی ، شن، ماسه ، سیمان در صنایع و کشاورزی به صورت گسترده به کار گرفته می شوند .

از دیگر مزایای این محصولات قیمت عرضه مناسب آن می باشد که به نسبت کیفیت آن ، قیمت مناسبی را دارا می باشد از این جهت مورد توجه اغلب خریداران قرار می گیرد . برای تولید یک محصول تولید کنندگان در جهت یافتن روش هایی هستند تا با کاش هزینه ها سود بالایی را به دست بیاورند . در این راستا می بایست فرایندها را بهینه کرد تا راندمان کار افزایش پیدا کند .

کشاورزی یکی از کارهایی است که تولیدات گسترده ای داشته و از نیازهای ضروری هر کشوری می باشد . برای تولید محصولات در کشاورزی همواره کشاورزان در جهت انتخاب روش هایی برای کاهش هزینه ها و صرفه جویی در منابع برای تولید ارزان تر هستند . برای تحقق این امر بهترین روش ها را در کاشت و برداشت به کار می گیرند .